Na de basistraining bestaat de mogelijkheid om Sociale Marketing onder supervisie van Julie Huibregtsen een eerste keer toe te passen in de praktijk. Op een project, opdracht, beleidsopgave of programma. Op basis van het Stappenplan Sociale Marketing© en met behulp van de Sociale Marketing Toolbox begeleidt Julie Huibregtsen het traject van begin tot eind, zodat jij en je team meteen van start kunnen. Zij ondersteunt, adviseert en kijkt gedurende het hele traject mee, zodat jij in elke fase weet wat je moet doen en je ten alle tijden back-up hebt als je vragen hebt of besluiten moet nemen. Dat doet zij deels op locatie bij jou in de organisatie en deels op afstand m.b.v. Skype, mail of telefoon.
Zo leer je in de praktijk, maar hoef je niet meteen alleen in het diepe te springen. De kans dat je daarna het volgende project gewoon zelfstandig kan doen wordt aanzienlijk groter. De kennis en ervaring met Sociale marketing groeit bij jou én je team en wordt daarmee in je team geborgd, i.p.v. dat deze weer verloren gaat zodra de expert vertrekt. Het leuke is dat je in dit traject ook (externe) samenwerkingspartners kan betrekken, die in de toekomst ook steeds meer met Sociale marketing te maken zullen krijgen. Hoe meer mensen de gedachtegang van Sociale Marketing begrijpen, hoe makkelijker de toepassing zal gaan.